Nastává doba ledová

Možná za to může globální oteplování, možná nové technologie, možná lidská rozmařilost a možná něco docela jiného. Jedno je však jisté – chladíme víc než kdy dřív. Klimatizujeme domovy, kanceláře, auta, hotely i kavárny

Gastronomie - Doba ledová

 

 

 

 

 

Místo do sauny se zavíráme do ledových místností a utrácíme horentní sumy za noc v ledovém hotelu nebo drink v ledovém baru. Chladíme koňak i červené víno, do růžového si dáváme led a pivo – to čepujeme při teplotě lehce pod nulou a do namražených sklenic!

Česká piva se tradičně čepují a podávají vychlazená na teplotu okolo 6–7 °C. Studenější se ještě donedávna servírovala pouze lahvová piva zahraniční provenience, a to ještě spíš výjimečně, jako atrakce v extravagantních barech. Nový trend „ledového“ točeného piva vnesl do Čech loni na jaře Heineken Extra Cold, před pár dny mu přibyla konkurence v podobě Staroptamen Chill.

 

Gastronomie - Extra ColdExtra Cold

Podstatou Extra Cold Beer je vychlazení piva Heineken na teplotu těsně pod bod mrazu, což zajišťuje speciální chladič a pípa, pokrytá na povrchu ledem. Pivo je při teplotě minus dva stupně Celsia čepováno do předem namražených sklenic, tudíž nezteplá ani během konzumace a dodává intenzivní pocit osvěžení „až do dna“. Díky podchlazení je pivo v chuti méně hořké, což oceňují hlavně mladší konzumenti a ženy. Heineken Extra Cold není určen pro letní parna, ale spíše pro bary, kluby a diskotéky, kde bývá „pěkně horko“ po celý rok. Orosenou, vlastně ojíněnou, sklenici a ledová Heineken dnes nabízí třináct podniků; jejich seznam lze najít na www.heineken.cz.

 

Chill

Staropramen se skutečně mění a nebojí se výzev. V souladu se svým reklamním sloganem: „Kdy jsi naposled udělal něco jinak?“ sám Staropramen udělal něco jinak – prošel mrazem a stal se Staropramenem Chill. Ledové pivo se čepuje do vymražených sklenic elegantně štíhlého tvaru, v nichž si dlouho uchová teplotu, vůni a pěnu. Unikátní zeleně nasvícená pípa italského designu tvoří dominantu baru, díky přídavnému chladiči v průběhu večera efektně omrzá. Staropramen Chill se soustředí na mladé konzumenty, kteří se chtějí bavit a rádi experimentují. Pro majitele podniku představuje Chill příležitost ke zvýšení konkurenceschopnosti a také zisku (vyšší marže). K dostání bude exkluzivně ve vybraných top barech a trendy klubech. Více o této novince se dozvíte na www.staropramen.cz/chill.

Gastronomie - Chill

 

 

 

Autor: Jitka Součková



Související články

Nanuky pro plnoleté

Ledový výčep

Ledové ostrovy



Zpět