31.7.2017 10:18   Zájem o pronájem EET pokladen roste v létě o desítky procent

Pořadatelé jednorázových velkých akcí jako jsou hudební, kulturní či gastronomické festivaly volí ke splnění evidenční povinnosti místo pořízení vlastních pokladen jejich pronájem. Dodavatelé registrují od začátku roku stovky zapůjčených pokladen a poptávka po této službě aktuálně graduje

Společnost ASW Systems, která provozuje pokladní systém Septim.cz, registruje od začátku roku okolo 300 zapůjčených pokladen. „První velkou zakázkou bylo již loni dodání pokladen pro Olympijský park na Lipně. Poptávka však jednoznačně začala růst kvůli EET a nyní graduje, když od začátku letní sezóny vzrostla o desítky procent,“ říká Zbyněk Švec, zakladatel pokladního systému Septim.cz.

Jeho společnost má za sebou letos zakázky např. pro Prague Food Festival nebo pro Kladenský pivní festival. Na začátku prázdnin dodávala pokladny také pro MFF v Karlových Varech, další akce jako Sázavafest ji naopak teprve čekají.

Pronájem není pro každého

Pronájem je vhodný zejména pro pořadatele velkých jednorázových akcí, typicky různých druhů festivalů. Případně pro aktivnější spolky, které svými akcemi překračují stanovený limit 300 000 korun. Další skupinou jsou jednotliví restauratéři, kteří potřebují pokladny na jednorázové akce při výjezdech mimo svůj podnik.

Rozhodujícím faktorem o tom, zda pořídit vlastní pokladny, nebo zvolit pronájem, by měla být jednoznačně frekvence používání pokladny. „Pokud někdo jezdí půl roku 2x týdně prodávat na trhy, tak se mu rozhodně vyplatí pokladnu koupit a naučit se ji ovládat. Naopak pokud subjekt pořádá kolem tří akcí ročně, vyplatí už se pokladnu půjčit,“ říká Švec.

500 korun na den

Pokladny si lze zapůjčit v několika různých módech, zájemci by se proto měli soustředit i na doprovodné služby, které k akci potřebují. Pro menší akce, na kterých je možné návštěvníky obsloužit u jedné pokladny, obvykle stačí zápůjčka v „základu“. Cena zde začíná od 500 korun na den a ve službě je obsaženo propůjčení pokladního systému zahrnujícího hardwarové i softwarové vybavení včetně základního zaškolení obsluhy.

Na velkých či vícedenních akcích, kdy je potřeba pracovat s desítkami pokladen, je vhodnější využít tzv. „full servis“. Ten zahrnuje např. i zajištění prodejního personálu, přípravu hodnotících reportů po ukončení akce nebo výrobu platebních karet při využití bezhotovostních plateb.

Bezpečnost na prvním místě

Právě řešení formou rozsáhlých bezhotovostních zón, platby přednabitými kartami, ale i pomoc s dalšími specifickými projekty přivádí k půjčování pokladen nejenom neziskové subjekty, ale i podnikatele či majitele cateringových agentur. „Bezhotovostní platby šetří čas nejen zákazníkům čekajícím ve frontách, ale především personálu, který se nemusí zdržovat s vracením peněz. Stejně tak potenciální riziko krádeží hotovosti ze strany personálu i návštěvníků se díky její fyzické nepřítomnosti snižuje na minimum,“ dodává Zbyněk Švec ze Septim.cz.





Zpět